.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حداد عادل پیشنهاد ریاست مجلس را رد کرد

از سه هفته پیش که هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان راضی به صدور بیانیه‌ای در حمایت از کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد نشد، موضوع تغییر جایگاه علی لاریجانی از سوی حامیان دولت مطرح شد. نخست بحث تغییر وی از ریاست فراکسیون اصولگرایان مطرح بود که بعد از مدتی دامنه این تغییر به کرسی ریاست مجلس هم رسید. تا آنجا که در راهروهای مجلس شایع شده بود که فراکسیون انقلاب اسلامی یا همان فراکسیون رایحه خوش خدمت، در نظر دارد در انتقاد از عملکرد لاریجانی، غلامعلی حدادعادل را برای ریاست مجلس کاندیدا کند. این شایعه را حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در گفت وگو با «خبر»، تأیید کرد و گفت: علیرغم برخی زمزمه‌ها در این‌باره، این مسئله را نمی‌توان موضع رسمی فراکسیون انقلاب اسلامی دانست.

اینکه هیچ یک از اعضای فراکسیون مذکور نیز حاضر به تأیید رسمی این موضوع نیستند، گواه آن است که آنها نمی‌خواهند این مسئله را علنی کنند. اما یک عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت وگو با «خبر» از دیدار هفته گذشته جمعی از نمایندگان نزدیک به دولت با حداد عادل خبر داد. به گفته وی این دیدار در دفتر حداد عادل برگزار شده و چهره‌های شاخص فراکسیون انقلاب اسلامی همچون روح‌الله‌حسینیان، مرتضی آقاتهرانی و علی اصغر زارعی در آن حضور داشتند. او که نمی‌خواست نامش فاش شود، ادامه داد: آقای حداد علیرغم اصرار این نمایندگان، درخواست آنها را نپذیرفته و از آنها خواسته است تا اتحاد فراکسیون اصولگرایان را نشکنند و همچنان از ریاست لاریجانی حمایت کنند. جهانبخش محبی‌نیا دیگر عضو هیأت رئیسه مجلس نیز پیش از اینها به «خبر» گفته بود که «آقای حدادعادل عاقل‌تر از آن است که وارد این بازی‌ها شود».

حمیدرضا فولادگر عضو فراکسیون اصولگرایان نیز با اعتقاد بر اینکه آراء حداد عادل به نسبت لاریجانی در میان نمایندگان مجلس رشد چندانی نیافته است، گفت: ایشان شخصاً به این موضوع واقفند و به نظر نمی‌رسد که تمایلی برای کاندیداتوری داشته باشند. وی بحث تغییر رئیس مجلس را به نفع حامیان دولت در خانه ملت ندانست و گفت: این موضوع می‌تواند نشانگر ایجاد تفرقه میان اصولگرایان باشد که در نهایت به کاهش آراء احمدی‌نژاد خواهد انجامید. با این وجود حامیان دولت همچنان در پی ایجاد تغییراتی در هیأت رئیسه مجلس هستند. کما اینکه علی اصغر زارعی دیروز در جمع خبرنگاران پارلمانی تأکید کرد که ترکیب هیأت‌رئیسه آتی مجلس باید تقویت شود. وی در پاسخ به سؤالی که به نامزد فراکسیون انقلاب اسلامی برای ریاست مجلس اشاره داشت، گفت: در حال بررسی موضوع انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس هستیم اما هنوز برای ریاست مجلس تصمیم نگرفته‌ایم. این در حالی است که یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به «خبر» گفت: پس از اعلام عدم حضور حدادعادل برای نامزدی ریاست مجلس، نمایندگان حامی دولت به دنبال آن هستند که روح‌الله حسینیان را برای ریاست مجلس کاندیدا کنند. احمدرضا دستغیب نماینده شیراز، تغییر موضع حامیان دولت از یکسال پیش تاکنون را قابل تأمل دانست و افزود: به نظر من موضوع تغییر رئیس مجلس منتفی است.

حسینعلی شهریاری عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز با بیان این که بعید می‌داند کسی به جز لاریجانی برای ریاست مجلس کاندیدا شود، در واکنش به تلاش حامیان دولت برای جایگزینی حدادعادل به «خبر» گفت: هیچ نماینده‌ای بدش نمی‌آید که رئیس مجلس شود. البته مشروط بر اینکه رأی بیاورد! در هر حال موضوع انتخابات هیأت رئیسه و تصمیم‌گیری درباره آن به مجمع عمومی این فراکسیون واگذار شد که روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. قرار بر این شده است تا تنها نمایندگانی که در این جلسه موفق به کسب اکثریت آراء می‌شوند در جلسه صحن علنی مجلس برای عضویت در هیأت رئیسه کاندیدا شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.